Hasta Hakları İhlali ve Doktorun Profesyonellik Dışı Davranışı
01.03.2025 Cumartesi günü saat 10:00'da Opr. J.... M........ ile olan randevum için hastanenizde bekleme alanında hazır bulundum. 09:50 civarında kaydımı yaptırdıktan sonra beklemeye başladım. Saat 10:11 sularında doktor asistanı tarafından arandı ve vizitte olduğu, 15 dakika sonra geleceği bilgisi verildi. Beklemeye devam ettim ve 10:30 civarında tekrar asistanından aramasını istedim. Amacım daha fazla gecikme varsa başka bir doktora yönlendirilmekti. Ancak asistanı bir daha arayıp rahatsız edersem kendisini uyaracaklarını söyledi ve nihayetinde aramadı. Beni başka bir doktora yönlendirmelerini talep ettim, ancak bunu yapamayacaklarını belirttiler. Bu durumda benim ve diğer hastaların ne kadar bekleyeceği belirsizdi. Çözüm bulabilmek amacıyla önce başhekimin odasına gittim, fakat başhekim odasında yoktu. Hasta haklarına gidip durumu anlattım. Doktorun çok geciktiğini daha ne kadar gecikeceğinin bilinmediğini, asistanlarının da aramak istemediklerini ilettim. Hasta hakları yetkilisi kendisinin arayabileceğini söyledi. Bu arada ben de şikayet dilekçemi yazdım ve hasta haklarına teslim ettikten sonra muayene olmak için ilgili birime gittim. Nihayetinde Opr. J.... M........ saat 11:08 sularında muayenehanesine teşrif etti. Asistanı geçebileceğimi söyledi. Hastalığımın/şikayetimin ne olduğunu sordu direkt olarak. Ben de hastalığımdan önce 1 saatten fazladır bekletildiğimi, bu konuda bir açıklama beklediğimi, bu tür gecikmelerden ötürü zor durumda kaldığımı ve bu gecikme hakkında uygun bir şekilde bilgilendirilmediğimi ilettim. Vizitte olduğunu, 1 yaşında çocuğu olduğunu ve gece neredeyse hiç uyumadığını söyleyerek ‘’KAFASINI ÜTÜLEDİĞİMİ’’ , ‘’ KAVGA ETMEYEMI GELDİĞİMİ’’ ve ‘’BANA BAKMAYACAĞINI’’ belirterek odadan çıktı. Bölüm koordinatörü ve kendi hemşiresi ile başka bir odada istişare ettikten sonra Bölüm Koordinatörü bana gelerek hastanenin başka bir doktoruna randevu ayarlayabileceğini iletti. Diğer doktorun tavrı ise diğerinin tam aksine ‘’Hoş geldiniz hocam, buyurun oturun. Şikayetiniz nedir...’’ şeklinde oldu. 1- Genelde randevularına sürekli olarak geç kaldığını daha sonradan öğrendiğim Opr. J.... M........ e bu hak/iltimas neden verilmiştir? 2- Opr. J.... M........ ’’KAFASINI ÜTÜLEDİĞİMİ’’ , ‘’ KAVGA ETMEYE GELDIĞIMI’’ ve ‘’BANA BAKAMAYACAĞINI’’ belirterek odadan çıkmıştır. Bir hastaya bu kadar rahat bir şekilde sürekli kışkırtıcı söylemlerde bulunması hayret vericidir. Kişinin iletişim ve üslup problemi olduğu açıktır. Bu tavırda ve üslupta davranma hakkını kimden almıştır? Özür dilemek ve hoşgörülü davranmak yerine neden bu yolu seçmiştir? Ayrıca kişinin uykusuz olması hastasına/misafirine saygısızlık yapmasını haklı kılıyor mu? Bu davranışlarının gayri profesyonel ve mesleğinin gereksinimlerine tamamen zıt bir durum oluşturduğunu düşünüyorum. 3- Hastanenize kendim ve ailemi tedavi olmak için gelmekteyiz. Bir gün ben veya ailemden birinin parmağı koparsa hastanenizde çalışan bir doktor "ben bu hastaya bakmam" demesi normal bir şey midir? Enaniyetini bu kadar kutsal bir görevin üstünde tutabilecek bir çalışan olabilir mi! Opr. J.... M........ hakkında belirttiğim konuların dikkate alınarak soruşturulmasını ve başka insanlara/hastalara aynı tutumu sergilememesi adına gerekli önlemlerin alınmasını talep ederim.Diğer Geribildirimler
Sağlık Hizmetlerinden Memnuniyet
Tüm sağlık personeline teşekkürlerimi sunarım.
Acil Serviste Ücret Alınması
04.11.2024 tarihinde gece saatinde mide bulantısı tansiyon kusma sebebiyle acil olarak gittiğim...
Tıbbi İhmal ve Şeffaf Olmayan Faturalandırma...
18.11.2025 tarihinde babamı, bilinci açık, konuşarak ve yürüyerek Çorlu’da bulunan Optimed...
Turgut Özal Tıp Merkezi
Türkiye' de karaciğer naklinde en başarılı olan Malatya İnönü Üniversitesi Turgut Özal Tıp Merkezi...
Atel ücreti alınması
Anadolu Sağlık Sigortası üyesiyim. Ayak baş parmağımdaki çatlak için gittiğim Etlik Lokman Hekim...
Muayene Süresi Çok Yetersiz
Doktorların iletişimi çok yetersiz. Sadece ilaç ve reçete doktorları olmuşlar. Gerekli muayene...
