Acil Servis Güvenlik Görevlisinin Uygunsuz Davranışı
Bugün, 22 Aralık 2024 tarihinde, annemle birlikte Antalya Eğitim ve Araştırma Hastanesi Acil Servisi’ne gittik. Annem, kedi tırmalaması nedeniyle kuduz aşısı olacaktı. Sabah saat 09.00 civarında hastaneye vardığımızda ortam sakindi ve işlemler hızlı ilerliyordu. Sıra numaramızı aldık, önümüzde yalnızca iki kişi vardı ve her şey yolunda görünüyordu. Sıramızı beklerken, bir soru sormak için güvenlik görevlisinin oturduğu danışma masasının önünden geçtim ve hemen yanındaki ön kontrol bölümüne doğru ilerledim. Kapıdan içeri baktım, ön kontroldeki yetkili meşgul, fikrimi değiştirdim, yeşil alana annemin yanına geri dönerken tekrar güvenlik masasının önünden geçiyordum ve o an kadın güvenlik görevlisi sert bir ifadeyle bana dönerek, "siz neden benim videomu çektiniz?" diye çıkıştı. Şaşkınlık içinde, böyle bir şey yapmadığımı belirttim. Ancak görevli ısrarla, "Hayır, çektiniz!" diye tekrarladı. Durumu açıklamaya çalışarak, "Sizin videonuzu neden çekeyim? Telefonumda sizin ya da hastanenin hiçbir videosu yok," dedim. Fakat güvenlik görevlisinin suçlayıcı tavrı devam etti ve gerilim yükseldi. Kendisine, "Eğer böyle bir şüpheniz varsa, gidin polise bildirin ve tutanak tutulsun. Siz burada kimseyi yargılayamaz ve infaz edemezsiniz" dedim. Hiç bir şekilde kabul etmedi söylediğim şeyleri. Bu olay, herkesin gözü önünde yaşandı ve beni sanki ahlaka aykırı bir şey yapmışım gibi gösterdi. Güvenlik görevlisinin görevi güvenliği sağlamak, hastaları ve hasta yakınlarını strese sokmak değildir. Annemin yanına dönüp oturduktan sonra üç güvenlik görevlisi daha geldi. Kendilerine gönüllü olarak telefonumu gösterdim. Galeri, silinen dosyalar ve videolar dahil her şeyi açtım ve kendilerine sordum: "Biz daha 10 dakika önce içeri girdik. Ortada bir olay yok, ne doktor ne hemşire ne de başka bir güvenlik görevlisiyle bir sorun yaşamadık. Durduk yere bir insan neden video çeksin? Bu güvenlik görevlisi kendisinin videosunu çektiğimi iddia etti. Uygunsuz bir durumda değildi ki? Kendi halinde oturan bir insanın videosunu neden çekeyim?" . Diğer güvenlik görevlileri durumu anlayarak özür dilediler ve olayın burada kapanacağını düşündüm. Ancak 5 dakika sonra bir jandarma yetkilisi geldi. Bir şehir hastanesinde bu şekilde jandarmanın müdahil olması beni şaşırttı ama saygı çerçevesinde iş birliği yaptım ve telefonumu bir kez daha gösterdim. Kendileri de şaşkınlıkla gülüyordu zaten. Hiç bir konu yokken, hastaneye yeni giriş yapmış, annesini kuduz asisi yaptırıp sıra bekleyen biri ne sebeple video çeksin? Olayın tanıklarından biri, emekli bir emniyet görevlisi olduğunu belirterek bana yaklaşıp şöyle dedi: "Oğlum, her şeyi gördüm. Onun adına senden özür diliyorum. Gerçekten çok gereksiz bir durumdu. Daha fazla canını sıkma." Yaşanan bu olay tamamen gereksiz bir gerilim yarattı ve hem annemin, hem yakınımızdaki diğer hastaların hem de benim sakin başlayan pazar günümüzü mahvetti. Yorgun olsa, yoğunluk olsa neyse diyeceğim, psikolojisi sarsılmış. Daha sabah saat 9. İlgili güvenlik görevlisinin tutumunun incelenmesi, psikolojik durumunun bu isi yapmasına müsait olup olmadığının anlaşılması ve benzer olayların tekrarlanmaması adına gerekli önlemlerin alınmasını talep ediyorum. Güvenlik gibi kritik bir pozisyonda çalışan kişilerin, profesyonel, sağduyulu ve sorumluluk sahibi bireyler olması gerektiğine inanıyorum. 67 yaşındaki annemin yaşadığı bu stres ve üzüntünün tekrarlanmaması adına gerekli incelemenin yapılmasını ve uygun adımların atılmasını önemle rica ediyorum.Diğer Geribildirimler
Psikoteknik Belgesi
20.11.2024 tarihinde İzmir Gaziemir Nevvar Salih İşgören Devlet Hastanesi psikiyatri polikliniğine...
Patoloji Örneği
Patoloji örneğimizin Amerika'ya gönderimi için Sağlık Bakanlığı' ndan izin alınması gerekiyormuş....
Online eğitim
Doğum koçu ve emzirme danışmanı eğitimi veriyormusunuz? Hemşire olma şartı varmı? Lisans mezunu...
Kötü mobil uygulama
Trendyol kuşkusuz Türkiye nin en iyi alışveriş platformlarından biri. Ancak site büyüdükçe site...
Resource energy harika bir gıda
Yoğun geçen kemoterapi tedavimde hastane diyetisyeni tarafından Nestlé Resource Energy ürünü...
Doktor - Hasta İletişim Sorunu
Bakırköy Prof. Dr. Mazhar Osman Ruh Sağlığı ve Sinir Hastalıkları Eğitim ve Araştırma Hastanesi...