Hasta Hakları ve Sağlık Hizmetlerinde Aksaklıklar

10-01-2025 tarihinde saat 12:00’de, rahatsızlığımdan dolayı Avcılar Medicana Hastanesi'ne gittim. Dahiliye doktoru Taner Bey muayenemi gerçekleştirdi. Nefes darlığı şikayetim nedeniyle sekretere göğüs röntgeni, serum, oksijen tedavisi, idrar ve kan tahlili istediğini belirtti. Sekreterle birlikte vezneye gittim ve ödeme ile ilgili bilgi istendi. Bu arada bunlar rapor belgemde yazılı ve ben görmüyorum. Kalemlere dair bilgim olmadığından fiyatı sordum, 35,000 TL olduğunu söylediler. Sigortamla iletişime geçtiler ve onay gelene kadar işlem yapılmadı. Yaklaşık 30 dakika sonra onayın geldiğini söylediler ve tahlil yaptırmamı, ardından acile gitmemi istediler. Acilde serum bağlandı ve 500cc serum tam akış hızı ile uygulandı, yaklaşık 5 dakika sürmedi. Doktor tahlilleri inceledi ve reçete yazdı. Hastaneden çıkarken, oksijen tedavisi konuşulmuştu ancak uygulanmadığını fark ettim ve geri döndüm. Vezneye sorduğumda doktorun oksijen tedavisi yazdığını doğruladılar ancak uygulanmadığını belirttim. Acile yönlendirdiler ve hemşire oksijen tedavisini uygulayacağını söyledi. Ancak bu süreçte ne özür dilendi ne de eksiklik kabul edildi. Eğer eve dönseydim ve durumum kötüleşseydi, bu hata ciddi sonuçlar doğurabilirdi. Durumu Hasta Hakları'na bildirdim. Hemşireye hatırlatma yapılacağı söylendi ve para iadesi ya da oksijen tedavisi seçeneği sunuldu, fakat yine özür dilenmedi. Son dönemde zaten güvenimiz azalmıştı, özellikle Avcılar'daki hastanenin kapanmasıyla. Tüm bunlara rağmen, sabrımın tükendiğini ve özür beklediğimi belirttikten sonra, samimi olmayan bir ifadeyle hastane adına özür dilendi. 35,000 TL ödenmeden tedavi uygulamayan, parasını alıp uygulanmayan bir işlem için özür dilemeyi zor bulan bu hastaneyi asla tavsiye etmem. Bu durum yalnızca benim değil, çevremdeki insanların da yaşadığı bir problem. Gerçek bir özür dilenseydi, yoğunluk nedeniyle unutulduğunu kabul edebilirdim. Ancak bu kadar zorlarına gitmesi insanın aklına başka şeyler getiriyor. Ben olmasaydım, çocuğum bu durumu yaşasaydı ne olurdu? Hayati bir şeyi nasıl unuturlar?
H*** J********

Diğer Geribildirimler


Acil Serviste Yüksek Ücret Alınması ve Doktor...

19.04.2025 tarihinde Özel Medipol Mega Hastanesi Acil Servisi’ne başvurdum. Ancak yaşadığım deneyim...

N**** K*****

Çocuğumuz Ölümden Döndü

25/07/2025 Cuma akşamı BAĞCILAR DEVLET HASTANESİ Çocuk Bölümü’nde B...... T..adına hasta girişi...

A**** A*****

Batarya sorunu

Alerjisi olan çocuğum için aldım. Süpürgeden çok memnunum ama neredeyse her yıl pilini yenilemek...

A**** Y*****

Gözlük Reçetesi Hakkında Bilgi Talebi

11.04.2025 tarihinde saat 09:20’de, Dr. Emre Ayıntap tarafından İzmir Şehir Hastanesi Göz...

A** G*****

Son Kullanım Tarihi Belirsiz Ürün

TRENDYOL üzerinden alışveriş yaptığım F.... Y.... - TROPİCAL KOZMETİK ürünlerin son kullanma...

H**** İ******

Kötü koku

Hafta içi Ankara Medical Park hastanesi yakınındaki büfeden aldığım su kokuyordu. Büfenin kolilerce...

Süleyman Güngör